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Perscrutaziun al Center scientific da cumpetenza per la plurilinguitad

Cun ses projects da perscrutaziun ha il CSP la finamira ambiziusa da respunder a moda scientifica e fundada empiricamain a dumondas socialas actualas en connex cun la plurilinguitad. Ils accents principals e las prioritads vegnan fixads en in program da lavur da plirs onns che la gruppa directiva approva sin proposta dal CSP.

Il CSP è obligà quai che reguarda tut sias activitads da perscrutaziun als princips d'ina buna pratica scientifica. Sia perscrutaziun applitgada cuvra ils temas «plurilinguitad individuala», «instruir ed emprender linguas, valitar ed evaluar cumpetenzas linguisticas» e «plurilinguitad instituziunala e sociala».

Plurilinguitad individuala

Quest sectur sa deditgescha a la perscrutaziun da l'acquisiziun simultana, resp. successiva da pliras linguas (emprima, segunda e terza lingua) en differentas vegliadetgnas ed en diversas gruppas socialas cun resguardar la populaziun migratorica. A basa da studis empirics a lung temp vul ins sclerir ils facturs che influenzeschan il svilup da las cumpetenzas linguisticas individualas. 

Direcziun: Prof. Raphael Berthele

Diese Zusammenstellung befasst sich mit dem Stand der Forschung zu den individuell verschiedenen Resultaten im Bereich des Fremdsprachenlernens in der Schule....

Im Projekt „Mehrsprachige Praktiken von Kindern und Fachpersonen in Spielgruppen“ (MePraS) sollen eine Typologie mehrsprachiger Praktiken entwickelt und Gelingensbedingungen dieser Praktiken...

Im Rahmen dieses Projekts soll die Entwicklung der Kompetenzen in schriftlicher Produktion (in Herkunfts- und Schulsprache) von Kindern mit portugiesischem...

Seit den 1950er-Jahren ist die individuell unterschiedlich ausgeprägte Eignung zum Sprachenlernen Gegenstand zahlreicher Untersuchungen. Verschiedene Bereiche der...

Instruir ed emprender linguas, valitar ed evaluar cumpetenzas linguisticas

Quel sectur perscrutescha il svilup, la diagnosa e la regulaziun d'ina cumpetenza plurilingua e pluriculturala. El cumpiglia trais accents principals: primo l'acquisiziun da la lingua en sias furmas nundirigidas, dirigidas da l'instrucziun ed autodirigidas, secundo la didactica da linguas estras e la didactica plurilingua cun ils aspects centrals da las finamiras didacticas (instruir ed emprender), curriculums e plans d'instrucziun sco era metodas d'instruir e d'emprender linguas e terzio la valitaziun da cumpetenzas linguisticas e l'evaluaziun da programs linguistics.

Direcziun: Prof. Thomas Studer, Prof. Anita Thomas

Dieses Projekt setzt sich mit den Möglichkeiten und Grenzen der Umsetzung mehrsprachigkeitsdidaktischer Ansätze im Fremdsprachenunterricht in der obligatorischen Schule...

Das Projekt soll die Bedingungen zur Einführung des zweisprachigen Unterrichts auf Primarschulstufe dokumentieren und in Bezug auf die zwei folgenden Fragen kritisch...

Wenn das Ziel darin besteht zu messen, wie gut Lernende eine Fremdsprache tatsächlich verwenden können, dann gilt das sogenannte kompetenzorientierte Testen mit nah-authentischen Handlungsaufgaben...

Alphabetisierungskurse für die Zielgruppe der erwachsenen Migrant/innen werden in Ländern mit einer bedeutenden Zuwanderung bereits seit Jahrzehnten angeboten. Die Erforschung der Lehr- und...

Der moderne Fremdsprachenunterricht legt den Akzent sehr deutlich auf den Sprachgebrauch: Übergeordnetes Lernziel in der Folge v.a. des Europäischen Referenzrahmens (GeR...

Ziel des vorliegenden Projekts ist es, die Wirkung eines stufengerechten, mit vertretbarem Aufwand zu implementierenden Austauschsettings (zwei kurze direkte Begegnungen, eingebettet in einen...

Auch wenn die Bedeutung von Sprach- (und Kultur-) Austausch auf allen Ebenen anerkannt ist, hat seine Förderung bisher nur begrenzte Wirkung auf tatsächlich realisierte Austauschaktivitäten gehabt...

Plurilinguitad instituziunala e sociala

En quel sectur vai per sfidas socialas ed instituziunalas da la plurilinguitad en l'instituziun scolastica, en il mund da lavur, en instituziuns culturalas e politicas sco er en la politica linguistica ed en il dretg. Da tschertas linguas e lur pledaders vul ins examinar a maun dad in'avischinaziun sociologica ed antropologica valurs attribuidas, structuras da pussanza tranter cuminanzas linguisticas, inegualitads socialas sco er effects da la globalisaziun sin praticas linguisticas.

Direcziun: Prof. Alexandre Duchêne

Das Forschungsprojekt will Abläufe, Charakteristiken und Modalitäten geschichtlich und sozial rekonstruieren, durch welche die italienische Sprache (in ihren Varietäten)...

In diesem Projekt werden die Herausforderungen rund um statistische Erhebungen zu Sprachen in der Schweiz seit dem 19. Jahrhundert im Detail analysiert, um zu einem besseren Verständnis der...